Welkom Bezoeker

PROMOTIE KUNST OP POSTKAART

In de webwinkel Postersquare worden themakaarten, bijzondere en vintageposters, origineel werk van kunstenaars, design, tweedehandsboeken verkocht. Postersquare wil niet zomaar een winkel zijn. Graag wil ze de bezoeker informeren over de kunstenaar, illustrator, tekenaar, cartoonist en ontwerpers waarvan zij kaarten, boeken en werk te koop aanbiedt. Een belangrijk motto is ook: het stimuleren van een kaart per post. Een E-card is leuk en snel. Een kaartje op de traditionele manier verzonden geeft iets tastbaars aan je vrienden, familie, geliefden, bekenden wie je iets persoonlijks hebt te vertellen. Een bezoekje aan de Online winkel http://www.postersquare.com/ is alleszins de moeite waard.







vrijdag 3 juni 2011

KAART VAN DE WEEK

KUNST IN DE PHILIPSRECLAME
Drive Along…. With a song
Ontwerper: onbekend



Meer kaarten met kunst in de Philipsreclame te vinden in de Art Gallery Postersquare bij Kunstkaarten serie.

Kaart is te koop € 1,25 (incl. de verzendkosten)

Gedurende de eerste decennia van de twintigste eeuw waren opdrachten van grote ondernemingen voor veel kunstenaars van groot belang, met name voor hen die er maatschappelijke idealen op na hielden. Tal van kunstenaars wilden de kunst uit het verdomhoekje van de l'art pour l'art halen en haar weer een brede maatschappelijke functie geven. Met de schaalvergroting van de grafische industrie en de nieuwe mogelijkheden voor de reproductie van illustraties bleken de massamedia van toen, zoals het affiche, de krant en het tijdschrift ideale podia om de kunst bereikbaar te maken voor een groot publiek. Hier kwamen generaties kunstenaars uit voort die stap voor stap naast hun idealisme ook een professionele houding ontwikkelden ten aanzien van de media, hun opdrachtgevers en de bijbehorende taken. Die houding hield in dat de eigentijdse kunstenaar "in bedrijven zou moeten werken en daar zijn taken zou moeten vervullen en zich van zijn missie bewust zou moeten zijn. Als hij drukwerk moest ontwerpen, zou hij zich ervan bewust moeten zijn dat de functie van reclame was te verlopen, "zo vatte Paul Schuitema, die deze ontwikkeling in de jaren twintig gestimuleerd heeft, terugblikkend samen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten